Arrifana

17 mei 2014 - Arrifana, Portugal

Het dagje vrij is niet doorgegaan , er was geen bus te krijgen en met de taxi vonden we erg duur worden ,dus toch weer op pad!! En.........Gisteren was me het dagje wel! De dag tevoren even door Aljezur gelopen waarbij we bij de kerk de rood/witte markering zagen en dus het beginpunt van onze nieuwe route naar Arrifana .Het was een korte route van 14 km die voor ons verschrikkelijk lang zou worden. Na uren bergop en bergaf door de bossen gelopen te hebben begonnen we te twijfelen. We hoopten bij een dorp te komen zodat we wisten waar we waren, echter het dorp kwam niet , op de kaart konden we niet zien waar we waren ,geen plaatsnaam , niets , geen mens kwamen we tegen , en toch was er altijd de rood/witte markering. Omstreeks 15.00uur besloten we rechtsomkeer te maken om voor het donker terug te zijn bij ons beginpunt.We liepen in stevige pas bergaf toen ik(Ria) ja hoor , ik viel ,verzwikte mijn andere enkel en lag languit op het pad , de schrik zat er goed in.Na een kwartier gelopen te hebben hoorden we een motor , en jawel hoor , het  bleek onze reddende engel(sman)te zijn.Op een quad kwam een man aan die we aanhielden en om hulp vroegen, Henk voorop een soort bumper /bagagedrager en Ria achterop .Hij reed ons het bos uit tot op een weg vanwaar hij naar zijn huis ging om zijn auto te halen om ons naar ons beginpunt te brengen.Vanuit Aljezur namen we een taxi naar ons hotel in Arrifana. Inmiddels was de enkel zo dik dat we besloten een dagje rust te nemen.Het is nu zaterdag en omdat we niets willen forceren nemen we de taxi naar Vila do Bispo en daarna zien we het wel.

In Aljezur nog een Nederlandse dame van 88 jaar ontmoet die al 26 jaar in Portugal woont , ze vond het hier heerlijk ,niet zo veel van die wetten en regels. Vandaag zaten we op een terras in Arrifana ,toen er een auto stopte waaruit de dame kwam , ze had ons zien zitten en kwam even een babbeltje maken ,dit zijn leuke ontmoetingen!

1. Marianne:
    17 mei 2014
    Nou zeg wat een avontuur!
    Hadden jullie zich nu verlopen dan????
    En weer diezelfde enkel als de vorige keer?
    Hopelijk ben je weer snel op de been!
    Dikke knuffel van Marianne
  2. Stella en Charles:
    17 mei 2014
    Dat klinkt allemaal niet zo best. Buren die verdwalen,een buurvrouw die haar enkel verzwikt. We willen jullie anders wel weer heelhuids terug zien in Munstergeleen.
    We hopen wel dat jullie nog wat fijne dagen hebben, misschien dan zonder te lopen. Geniet nog maar even ervan. Groetjes van Stella en Charles
  3. Wilma:
    17 mei 2014
    Jee, dat is nou de wet van Murphy, als er iets tegenzit, zit (bijna) alles tegen. Jullie hadden mij warm gemaakt om ook deze fantastische mooie tocht te gaan bewandelen. Nu (be)denk ik me wel even, alhoewel ik jullie wel blijf volgen (het is en blijft een fantastische mooie route). Enne: zoveel pech houdt op een gegeven moment echt op en is het weer genieten van alles en iedereen.
    Vr gr Wilma
  4. José Garcia:
    18 mei 2014
    Ola Ria en Henk,

Vandaag waanden wij ons ook in Portugal, 22 graden, zon, lekker op het terras in de tuin met een glaasje VINHO VERDE. Wij hebben vandaag nog een fietstocht gemaakt waarbij wij geen gebruik hebben gemaakt van de rood/witte route (ha, ha!). Nou Ria, het is nu wel even goed geweest, beide enkels zijn nu aan de beurt geweest en wat mij betreft mag je de overige lichaamsdelen overslaan. Geniet nog van de prachtige natuur en de spontane contacten.
    Saludos,
    José
  5. Mieke jeurissen:
    19 mei 2014
    Lieve Ria en Henk
    Wij komen net thuis van een lang Fam. Weekend met de Jeurisjes
    En dan wil je kijken hoe jullie wandelingen verlopen zijn de laatste dagen. Wat een pech. Ik hoop dat jouw enkel nog zo ver beter wordt dat jullie nog wat van de omgeving kunnen genieten, al zal dat niet helemaal volgens planning verlopen.
    Hou de moed er in, en wensen jullie sterkte,met hopelijk nog een mooie afronding van jullie vakantie.
    Lieve groet ,
    Mieke Herman