Vila do Bispo en Sagres

19 mei 2014 - Sagres, Portugal

Na een leuk oponthoud in Arrifana naar Vila de Bispo met een taxi ,wat reed die man hard ,gelukkig heelhuids aangekomen in ons hotel. We hebben wat gewandeld en gerust ,kortom relax.Vanmorgen uitgerust maar toch nog een dikkere enkel vertrokken naar Cabo de Sao Vicente , in het begin bergop maar voor de rest een vlakke route. Ligt het nu aan ons maar.....we zagen de hele tijd twee helicopters vliegen boven  het strand , och dachten we misschien patrouille (drugs e.d.) Bij de laatste afslag stond meneer de agent , we mochten niet verder , niet links naar Sagres niet rechts naar de Cab.Vicente omdat er filmopname was van Honda! Nou dan sta je daar mooi ,terug lopen ? Henk had wel een tel.nr van een taxibedrijf in Sagres maar leg zo'n telefoniste maar eens uit waar je staat! Meneer de agent nam de telefoon en heeft uitgelegd waar we stonden. We moesten wel zeker 2 km terug lopen naar een punt waar de taxi zou komen. Lift gekregen naar dat punt van twee duitsers (met oranje knvb shirts)die ook niet door mochten rijden met de auto. Na een twintigtal minuten gewacht te hebben kwam de taxi van de richting waar meneer de agent HAD gestaan ,hij had door mogen rijden en ging ook weer terug erlangs toen bleek dat alles afgelopen was. We waren dus gewoon 5 minuten te vroeg op dat punt. Morgen blijven we ook hier in Sagres , we gaan nog eens op pad richting Cabo de sao Vicente , dat is tenslotte het eindpunt van onze wandeling , de Rota Vicentina.

1. Cynthia:
    19 mei 2014
    Hoi mam en henkie,
    Jezus, wat een avontuur alweer,hihi.
    Wat is jou enkel dik op de foto? Je moet er echt niet teveel op lopen, je overbelast 'm. Straks hou je er nog een blessure aan over.
    Dus rusten nu!
    Geniet nog maar lekker van alles daar, het is zo zaterdag en dan zit het weer dr op.
    Maar zoals gewoonlijk ben ik blij als jullie weer lekker thuis zijn:))
    Xxxx
  2. Tila:
    19 mei 2014
    19 mei 22.25 uur
    hoi ria en henk, vanuit het heerlijke weer in geleen ( ik zit nu nog steeds onder de luifel buiten met de laptop )...zie ik jullie avontuur ,,geweldig zeg, wat jullie meemaken....konden jullie geen figuranten zijn en zo dus filmsterren worden ???het uiterlijk hebben jullie ervoor en de moed ook !!!,
    ria laat je enkels INTAPEN voor de laatste week wandelen....
    heel veel plezier verder en het einddoel komt al langzaam in zicht.
    lekker relaxed hopelijk nu !! fijne vacantie
    liefs van gr/e tila
  3. Elly peters:
    20 mei 2014
    hoi Ria en Henk .
    Ria wat een pech met je enkel.
    Nog een weekje vol houden.en geniet van de natuur en omgeving.
    Nog een fijne vakantie en tot ziens.
    gr ellie en jac
  4. Josefa und Gerd:
    20 mei 2014
    Hallo ihr zwei. Schön das ihr es bis zum Kap geschafft habt, trotz Knöchelverletzung. Wir haben uns in Lagos ein Leihauto genommen und sind die Südküste abgefahren. Tolle Buchten, haben viele Strandspaziergänge gemacht. Sind auch jeden Tag 10 km gelaufen, aber ohne Gepäck. Euch noch schöne Tage. Ganz liebe Grüße